Питальник «Карта інтересів у сфері декоративно-прикладного та образотворчого мистецтва»

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Декоративно-прикладне мистецтво (з лат.dekoro - прикрашаю) – це галузь декоративного мистецтва спрямована на створення художніх виробів, що характеризуються декоративною образністю й практичним використанням у побуті. Усі предмети, що оточують людину, мають бути не тільки зручні, практичні, але й гарні та цільні за своєю конструкцією, пропорціями, деталями, оздобленням. Вироби ДПМ художньо збагачують життя людей, стають джерелом естетичного розвитку.

На основі питальника  можна виявити провідні та супутні інтереси у галузі декоративно-прикладного мистецтва та мистецтва взагалі. Його можна використовувати з метою профорієнтації. Можливо застосовувати питальник  як індивідуально, так і у групі.

 

Інструкція.

Для визначення ваших провідних інтересів пропонуємо перелік питань.

Поміркуйте перед відповіддю на кожне питання і постарайтеся дати якомога точнішу відповідь.

Якщо ви переконувалися неодноразово, що вам дуже подобається  те, про що запитується, то в аркуші відповідей під тим же номером поставте два плюси (++),

якщо просто подобається – один плюс (+),

якщо не знаєте, сумніваєтеся  - нуль (0),

якщо не подобається – один мінус(-),

а якщо дуже не подобається – два мінуси (- -).

Відповідайте на питання, не пропускаючи жодного з них.

Чи подобається Вам (Чи хотіли б Ви):

  1. Знайомитися із життям та творчістю відомих художників України та світу?
  2. Вивчати різні метали, їх властивості та технологію обробки?
  3. Проводити різні експерименти з фарбами (тушшю, гуашшю, аквареллю і олійними фарбами) і різними техніками нанесення їх на папір?
  4. Вивчати різні техніки ткання?
  5. Ліпити з глини різні предмети побуту, фігурки людей та тварин?
  6. Виготовляти вироби із дерева (скриньки, тарілки, підсвічники) та оздоблювати їх?
  7. Виконувати розмітку та розкрій матеріалів на деталі згідно лекал?
  8. Чи хотіли б ви оволодіти різними вишивальними техніками (хрестик, гладь, низинка)?
  9. Вивчати різні техніки розпису: восковий розпис, розпис по склу, вітраж (живопис на склі), батик (розпис на тканині), мозаїка?
  10. Чи цікавлять вас техніки художньої обробки шкіри (ажурне вирізування, аплікація, плетення)?
  11. Чи подобається Вам вдосконалювати  добре знайомі речі, покращувати їх зовнішній вигляд?
  12. Відвідувати художні музеї, знайомитись із творами народного мистецтва, бувати у робітнях майстрів, спілкуватися з ними?
  13. Вивчати архітектуру і художні ремесла Індії,  Китаю, Японії, мозаїки та фрески Візантії ?
  14. Робити начерки і замальовки з натури і по пам’яті?
  15. Робити ескізи та зарисовки рослин, тварин, людей, явищ природи?
  16. Вивчати послідовність етапів виготовлення виробів з  металу?
  17. Вивчати характеристики різних кольорів, закони їх змішування, вплив на емоції людини?
  18. Працювати у ткацькій, в'язальній майстерні чи ательє?
  19. Вчитись працювати на гончарному крузі?
  20. Знайомитись із різними породами дерев, їх практичним використанням?
  21. Самостійно виконувати креслення деталей виробу (дерево, шкіра, метал, вишивка, ткацтво, кераміка та ін.)?
  22. Конструювати та декорувати різні моделі одягу?
  23. Виконувати розпис на папері, картоні, склі, тканині, розписувати писанки?
  24. Проектувати та виготовляти  різні вироби зі шкіри (футляри,гаманці, сумки)?
  25. Цікавитись тенденціями розвитку сучасного дизайну, працюючи в дизайн-студії, рекламному агентстві, видавництві?
  26. Виконувати творчі роботи (в різних галузях образотворчого мистецтва), брати участь у виставках, організовувати майстер-класи?
  27. Знати символіку орнаментів, що використовуються в декоративно-прикладному мистецтві?
  28. Розвивати свій художній смак, виконуючи копії робіт відомих майстрів/художників?
  29. Бути професійним художником, виконувати картини, портрети (згідно законів рисунку та живопису)?
  30. Вміти виготовляти різні прикраси, працюючи в ювелірній майстерні?
  31. Чи вабить Вас гармонія, краса кольорових співвідношень мистецтві, природі, оточуючому середовищі і вам хочеться створювати її згідно «законів» кольорознавства?
  32. Чи подобається Вам (Чи хотіли б Ви) створювати власні композиції та реалізувати їх у тканні гобеленів, рушників, жіночого одягу та ін.?
  33. Здійснювати полив глиняних виробів та випалювати їх у печі?
  34. Вивчати та використовувати різні техніки різьби, інкрустацію, декорування дерев’яних виробів?
  35. Чи цікавить Вас процес виготовлення виробів (із дерева, металу, шкіри, текстилю та ін.), пов’язаний із ремеслами і промислами Гуцульщини або інших культурних осередків?
  36. Чи подобається Вам (чи хотіли б Ви) вишивати, оздоблювати вишивкою одяг та різні речі побуту, працюючи в ательє або власній майстерні ?
  37. Здійснювати проектування та оздоблення інтер’єрів різних приміщень та споруд громадського призначення (кафе, кінотеатри, клуби дозвілля)?
  38. Працювати в ательє або у власній майстерні виготовленню шкіргалантерейних виробів?
  39. Чи могли б ви виготовляти візитки, графічно оформляти вітрини, робити дизайн книг і дисків?
  40. Побудувати (на папері) фігуру людини, передати рух, жести, міміку?
  41. Працювати в художньому музеї, здійснювати аналіз та оцінку художніх творів?
  42. Створювати власні оригінальні авторські роботи у одному з багатьох видів мистецтва ?
  43. Вивчати анатомію для художників (пластична анатомія, що вивчає скелет, м’язи, шкіру  та їх зміну з віком)?
  44. Працювати в скульптурній майстерні: ліпити з глини, виливати з гіпсу рельєфи, моделі звірів і птахів, череп, фігуру людини?

Бланк відповідей  «Карти інтересів  у сфері декоративно-прикладного  та образотворчого мистецтва»

Прізвище, ім’я_____________________ _________________________Дата__________

Якщо вам дуже подобається те, про що вас запитують  –  поставте два плюси (++);                                                якщо просто подобається – один плюс (+);                                                                                                                     якщо не знаєте, сумніваєтеся – нуль (0);                                                                                                                         якщо не подобається – один мінус (-);                                                                                                                           якщо дуже не подобається – два мінуси (- -).                                                                                                                                                      

№з/п

Відповідь

№з/п

Відповідь

№з/п

Відповідь

Примітка

1.       

 

15.

 

 29.

   

2.       

 

 16.

 

 30.

   

3.       

 

  17.

 

 31.

   

4.       

 

 18.

 

 32.

   

5.       

 

 19.

 

 33.

   

6.       

 

  20.

 

 34.

   

7.       

 

  21.

 

 35.

   

8.       

 

  22.

 

 36.

   

9.       

 

  23.

 

 37.

   

10.   

 

  24.

 

 38.

   

11.   

 

  25.

 

 39.

   

12.   

 

  26.

 

 40.

   

13.   

 

  27.

 

 41.

   

14.   

 

  28.

 

 42.

   
       

43.

   
       

44.

   

Ключ  до питальника «Карта інтересів у сфері декоративно-прикладного та образотворчого мистецтва»

 

№з/п

№з/п

№з/п

Напрями мистецтва

Результати

1.       

15.

 29.

Рисунок, живопис

 

2.       

 16.

 30.

Художня обробка металу

 

3.       

  17.

31.

Кольорознавство

 

4.       

 18.

 32.

Художнє ткацтво

 

5.       

 19.

 33.

Художня кераміка

 

6.       

  20.

 34.

Художні вироби з дерева

 

7.       

  21.

 35.

Технологія

 

8.       

  22.

 36.

Художня вишивка і моделювання одягу

 

9.       

  23.

 37.

Художній розпис

 

10.   

  24.

 38.

Художні вироби зі шкіри

 

11.   

  25.

 39.

 Графічний дизайн

 

12.   

  26.

 40.

 Мистецтво

 

13.   

  27.

 41.

 Мистецтвознавство

 

14.   

  28.

 42.

 Риси творчої  особистості

 

5.

43.

44.

Ліпка, скульптура

 

Потрібно підрахувати скільки всього плюсів і мінусів ви поставили у кожній лінійці і записати ре­зультати  у таблиці справа. На нулі не звертайте уваги, їх підра­ховувати не потрібно.