Декоративно-прикладне мистецтво (з лат.dekoro - прикрашаю) – це галузь декоративного мистецтва спрямована на створення художніх виробів, що характеризуються декоративною образністю й практичним використанням у побуті. Усі предмети, що оточують людину, мають бути не тільки зручні, практичні, але й гарні та цільні за своєю конструкцією, пропорціями, деталями, оздобленням. Вироби ДПМ художньо збагачують життя людей, стають джерелом естетичного розвитку.
На основі питальника можна виявити провідні та супутні інтереси у галузі декоративно-прикладного мистецтва та мистецтва взагалі. Його можна використовувати з метою профорієнтації. Можливо застосовувати питальник як індивідуально, так і у групі.
Інструкція.
Для визначення ваших провідних інтересів пропонуємо перелік питань.
Поміркуйте перед відповіддю на кожне питання і постарайтеся дати якомога точнішу відповідь.
Якщо ви переконувалися неодноразово, що вам дуже подобається те, про що запитується, то в аркуші відповідей під тим же номером поставте два плюси (++),
якщо просто подобається – один плюс (+),
якщо не знаєте, сумніваєтеся - нуль (0),
якщо не подобається – один мінус(-),
а якщо дуже не подобається – два мінуси (- -).
Відповідайте на питання, не пропускаючи жодного з них.
Чи подобається Вам (Чи хотіли б Ви):
- Знайомитися із життям та творчістю відомих художників України та світу?
- Вивчати різні метали, їх властивості та технологію обробки?
- Проводити різні експерименти з фарбами (тушшю, гуашшю, аквареллю і олійними фарбами) і різними техніками нанесення їх на папір?
- Вивчати різні техніки ткання?
- Ліпити з глини різні предмети побуту, фігурки людей та тварин?
- Виготовляти вироби із дерева (скриньки, тарілки, підсвічники) та оздоблювати їх?
- Виконувати розмітку та розкрій матеріалів на деталі згідно лекал?
- Чи хотіли б ви оволодіти різними вишивальними техніками (хрестик, гладь, низинка)?
- Вивчати різні техніки розпису: восковий розпис, розпис по склу, вітраж (живопис на склі), батик (розпис на тканині), мозаїка?
- Чи цікавлять вас техніки художньої обробки шкіри (ажурне вирізування, аплікація, плетення)?
- Чи подобається Вам вдосконалювати добре знайомі речі, покращувати їх зовнішній вигляд?
- Відвідувати художні музеї, знайомитись із творами народного мистецтва, бувати у робітнях майстрів, спілкуватися з ними?
- Вивчати архітектуру і художні ремесла Індії, Китаю, Японії, мозаїки та фрески Візантії ?
- Робити начерки і замальовки з натури і по пам’яті?
- Робити ескізи та зарисовки рослин, тварин, людей, явищ природи?
- Вивчати послідовність етапів виготовлення виробів з металу?
- Вивчати характеристики різних кольорів, закони їх змішування, вплив на емоції людини?
- Працювати у ткацькій, в'язальній майстерні чи ательє?
- Вчитись працювати на гончарному крузі?
- Знайомитись із різними породами дерев, їх практичним використанням?
- Самостійно виконувати креслення деталей виробу (дерево, шкіра, метал, вишивка, ткацтво, кераміка та ін.)?
- Конструювати та декорувати різні моделі одягу?
- Виконувати розпис на папері, картоні, склі, тканині, розписувати писанки?
- Проектувати та виготовляти різні вироби зі шкіри (футляри,гаманці, сумки)?
- Цікавитись тенденціями розвитку сучасного дизайну, працюючи в дизайн-студії, рекламному агентстві, видавництві?
- Виконувати творчі роботи (в різних галузях образотворчого мистецтва), брати участь у виставках, організовувати майстер-класи?
- Знати символіку орнаментів, що використовуються в декоративно-прикладному мистецтві?
- Розвивати свій художній смак, виконуючи копії робіт відомих майстрів/художників?
- Бути професійним художником, виконувати картини, портрети (згідно законів рисунку та живопису)?
- Вміти виготовляти різні прикраси, працюючи в ювелірній майстерні?
- Чи вабить Вас гармонія, краса кольорових співвідношень мистецтві, природі, оточуючому середовищі і вам хочеться створювати її згідно «законів» кольорознавства?
- Чи подобається Вам (Чи хотіли б Ви) створювати власні композиції та реалізувати їх у тканні гобеленів, рушників, жіночого одягу та ін.?
- Здійснювати полив глиняних виробів та випалювати їх у печі?
- Вивчати та використовувати різні техніки різьби, інкрустацію, декорування дерев’яних виробів?
- Чи цікавить Вас процес виготовлення виробів (із дерева, металу, шкіри, текстилю та ін.), пов’язаний із ремеслами і промислами Гуцульщини або інших культурних осередків?
- Чи подобається Вам (чи хотіли б Ви) вишивати, оздоблювати вишивкою одяг та різні речі побуту, працюючи в ательє або власній майстерні ?
- Здійснювати проектування та оздоблення інтер’єрів різних приміщень та споруд громадського призначення (кафе, кінотеатри, клуби дозвілля)?
- Працювати в ательє або у власній майстерні виготовленню шкіргалантерейних виробів?
- Чи могли б ви виготовляти візитки, графічно оформляти вітрини, робити дизайн книг і дисків?
- Побудувати (на папері) фігуру людини, передати рух, жести, міміку?
- Працювати в художньому музеї, здійснювати аналіз та оцінку художніх творів?
- Створювати власні оригінальні авторські роботи у одному з багатьох видів мистецтва ?
- Вивчати анатомію для художників (пластична анатомія, що вивчає скелет, м’язи, шкіру та їх зміну з віком)?
- Працювати в скульптурній майстерні: ліпити з глини, виливати з гіпсу рельєфи, моделі звірів і птахів, череп, фігуру людини?
Бланк відповідей «Карти інтересів у сфері декоративно-прикладного та образотворчого мистецтва»
Прізвище, ім’я_____________________ _________________________Дата__________
Якщо вам дуже подобається те, про що вас запитують – поставте два плюси (++); якщо просто подобається – один плюс (+); якщо не знаєте, сумніваєтеся – нуль (0); якщо не подобається – один мінус (-); якщо дуже не подобається – два мінуси (- -).
№з/п |
Відповідь |
№з/п |
Відповідь |
№з/п |
Відповідь |
Примітка |
1. |
15. |
29. |
||||
2. |
16. |
30. |
||||
3. |
17. |
31. |
||||
4. |
18. |
32. |
||||
5. |
19. |
33. |
||||
6. |
20. |
34. |
||||
7. |
21. |
35. |
||||
8. |
22. |
36. |
||||
9. |
23. |
37. |
||||
10. |
24. |
38. |
||||
11. |
25. |
39. |
||||
12. |
26. |
40. |
||||
13. |
27. |
41. |
||||
14. |
28. |
42. |
||||
43. |
||||||
44. |
Ключ до питальника «Карта інтересів у сфері декоративно-прикладного та образотворчого мистецтва»
|
||||
№з/п |
№з/п |
№з/п |
Напрями мистецтва |
Результати |
1. |
15. |
29. |
Рисунок, живопис |
|
2. |
16. |
30. |
Художня обробка металу |
|
3. |
17. |
31. |
Кольорознавство |
|
4. |
18. |
32. |
Художнє ткацтво |
|
5. |
19. |
33. |
Художня кераміка |
|
6. |
20. |
34. |
Художні вироби з дерева |
|
7. |
21. |
35. |
Технологія |
|
8. |
22. |
36. |
Художня вишивка і моделювання одягу |
|
9. |
23. |
37. |
Художній розпис |
|
10. |
24. |
38. |
Художні вироби зі шкіри |
|
11. |
25. |
39. |
Графічний дизайн |
|
12. |
26. |
40. |
Мистецтво |
|
13. |
27. |
41. |
Мистецтвознавство |
|
14. |
28. |
42. |
Риси творчої особистості |
|
5. |
43. |
44. |
Ліпка, скульптура |
Потрібно підрахувати скільки всього плюсів і мінусів ви поставили у кожній лінійці і записати результати у таблиці справа. На нулі не звертайте уваги, їх підраховувати не потрібно.